georgianeli

ციფრული რესპუბლიკის მანიფესტი

In Uncategorized on ნოემბერი 30, 2021 at 1:27 PM

იტალიის ტექნოლოგიური ინოვაციებისა და ციფრული ტრანსფორმაციის სამინისტროს პროექტი

წევრები

შენიშნავენ

რომ ციფრულმა ტექნოლოგიებმა დააჩქარეს საზოგადოების გარდაქმნა არა მარტო საოცარი შესაძლებლობების შექმნით, არამედ ასევე ახალი სოციალური რისკების წარმოქმნით.

მიიჩნევენ

რომ ციფრული ტრანსფორმაცია შეიძლება გაგებულ იქნას როგორც კონსტიტუციის იმ პრინციპების, უფლებებისა და ღირებულებების “ამოქმედება”, რომლებსაც ემყარება რესპუბლიკა და ადამიანთა საყოველთაოდ აღიარებული უფლებები და გამოცდილება, რომელში მონაწილეობისთვისაც მოწოდებულია ყველა მოქალაქე, ადმინისტრაცია, საწარმოები და საზოგადოებრივი ჯგუფები საერთო მიზნების მისაღწევად.

სთავაზობენ

რომ სახელმწიფომ, მოქალაქეებმა, საზოგადოებრივმა ჯგუფებმა და ორგანიზაციებმა ითანამშრომლონ სამეცნიერო-ტექნიკური კულტურის განვითარებისა და ციფრული უწიგნურობის ყველანაირ ფორმასთან – იგივე მიზეზების გამო და იგივე სიმტკიცით, რომლითაც მეორე მსოფლიო ომის შემდეგ მოხდა წერა-კითხვის უცოდინრობის დაძლევა – ისევე, როგორც ციფრული მოქალაქეობის საშუალებების ხელმისაწვდომობასთან დაკავშირებულ დისკრიმინაციის ყველანაირ ფორმასთან საბრძოლველად

იღებენ პასუხისმგებლობას

ხელი შეიწყონ შემდგომი პრინციპების საფუძველზე გაზომვადი და რაოდენობრივი შედეგების წარმოებაზე გამიზნულ კონკრეტულ ნაბიჯებს:

  1. ციფრული განათლება

ინფორმატიკული კულტურა და ციფრული უნარები მოქალაქეობის არსებითი მახასიათებლებია.

საჯარო და კერძო სფერომ თავიანთი განვითარებისათვის რესურსები უნდა ჩადონ იმდენად, რამდენადაც წარმოადგენენ ქვეყნის განვითარების, კონკურენტუნარიანობისა და კეთილდღეობის გადამწყვეტ ფაქტორებს, უნდა ებრძოლონ ციფრული უწიგნურობის ყოველგვარ გამოვლინებას მათ შორის სკოლის, უნივერსიტეტებისა და მასმედიის საშუალებით.

სახელმწიფო და კომპანიები ყველანაირად უწყობენ ხელს მოქალაქეების ციფრული კულტურისა და უნარების გავრცელებას. ტექნოლოგიურად და სოციალურად უსაფრთხო გარემოში ყველა მოქალაქეს აქვს ციფრული ტექნოლოგიების შესწავლის, შექმნისა ადა გამოყენების უფლება. ციფრული სამოქალაქო განათლება, გამოთვლითი აზროვნება, ინფორმატიკული ენა და ციფრული საშუალებების გაცნობიერებული გამოყენება სახელმწიფოსა და კერძო ორგანიზაციების მიერ მართულ, ყველასათვის განკუთვნილ საბაზისო უნარებს წარმოადგენს, რომელიც ყველა სასწავლო კურსზე უნდა ისწავლებოდეს.

მასწავლებლები და აღმზრდელები შემზადებულები უნდა იყვნენ, რათა შეძლონ მოსწავლეთა მხარდაჭერა სათანადო დიგიტალური უნარების ათვისებასა და ციფრული ინდივიდუალობის კომპეტენტურად და გაცნობიერებულად განვითარებაში. სახელმწიფო და კომპანიები შეიმუშავებენ და ავითარებენ დახმარების პროგრამებს მოსახლეობის ყველაზე უფრო მოწყვლადი ფენებისათვის (შშმ პირები, ხანში შესული პირები, ენობრივი და კულტურული უმცირესობები და ა.შ.), რითაც უზრუნველყოფენ თითოეულისათვის აუცილებელი ციფრული უნარების ადვილად შეძენას.

ამავე დროს, საჯარო და კერძო სექტორები, თავიანთი მომსახურების ხარისხის წყალობით, წარმოაჩენენ აღნიშნული უნარების ათვისებიდან გამომდინარე უპირატესობებს.

სახელმწიფო იცავს და ახალისებს ციფრული ტექნოლოგიების ყველანაირ ფორმასა და გამოვლინებას, ხელს უწყობს და ეხმარება როგორც კომპანიების განვითარებას, რომელთაც დიგიტალური ტექნოლოგიების მეშვეობით სურთ ბაზრებზე გახდნენ, ან დარჩნენ კონკურენტუნარიანები, ასევე ციფრული კულტურის გამავრცელებელი ორგანიზაციებისა და ასოციაციების საქმიანობის წინსვლას. მოქალაქეებისა და კომპანიებისათვის გაწეული საკუთარი მომსახურების ეფექტურობისა და კონკურენტუნარიანობის ამაღლების მიზნით, საჯარო ადმინისტრაცია ავითარებს თავის წიაღში არსებულ ციფრულ უნარებს და ხელს უწყობს ახალი სპეციალისტების მიღებას შერჩევის გზით და სახელმწიფოს ფუნქციონირებისათვის მნიშვნელოვან ყველა პროფესიასა და პოზიციაზე ციფრული უნარების დამკვიდრებისათვის გამიზნულ სპეციალურ განათლებას. სახელმწიფო და კერძო მედიები სთავაზობენ, აადვილებენ და უზრუნველყოფენ საზოგადოებაზე, ეკონომიკაზე, ეთიკაზე ციფრული გარდაქმნის კომპლექსური და ყოვლისმომცველი გავლენის შესახებ გაღრმავებული და მკაფიო ინფორმაციის მიწოდებას.

2. ციფრული მოქალაქეობა

ციფრულმა ტექნოლოგიამ შეიძლება ხელი შეუწყოს მოქალაქეობის ახალი ფორმის განვითარებას, რომელიც ეფუძნება ხარისხიან ინფორმაციას, განხილვებში მონაწილეობას, სამოქალაქო ურთიერთქმედებასა და მოქალაქეებსა და სახელმწიფო მართვის დაწესებულებებს შორის უფრო ეფექტურ ურთიერთობას. მოქალაქეთა უფლებების გათვალისწინებით შემუშავებული ციფრული ტექნოლოგიები შეიძლება საერთო ენად იქცეს მოქალაქეებს, საჯარო მართვასა და კომპანიებს შორის ურთიერთობაში და უზრუნველყოს უთანასწორობის დაძლევა.

საჯარო და კერძო სფეროები საკუთარ მომსახურებას ციფრული ფორმით ხდის ხელმისაწვდომსა და მოქალაქეზე მორგებულს ახალი ტექნოლოგიური წინააღმდეგობების შექმნის გარეშე და უკვე არსებულთა გადალახვით.

სახელმწიფოსა სერვისებისა და კომპანიების გაციფრულება ავტომატური პროცესი უნდა იყოს, უნდა მოხდეს ყველა ადმინისტრაციული პროცესის ციფრულ ტექნოლოგიებზე გადაწყობა და ყველა საჯარო, თუ კერძო მომსახურების შემუშავება საყოველთაო უფლებების გათვალისწინებით, რითაც მოქალაქეთა და მომხმარებელთა საჭიროებებს ცენტრალური მნიშვნელობა უნდა მიენიჭოს და მოხდეს უპირველეს ყოვლისა, მათი ციფრულ რეჟიმში მიწოდება.

ადმინისტრაცია ვალდებულია ზედამხედველობა გაუწიოს მიწოდებული ციფრული მომსახურების მოქალაქეთა მხრიდან ეფექტურ და ფაქტობრივ გამოყენებას და საინფორმაციო საშუალებების მეშვეობით სათანადო მონაცემები საზოგადოებისათვის ხელმისაწვდომი გახადოს.

სახელმწიფომ უნდა უზრუნველყოს უკლებლივ ყველა მოქალაქის უფლება, მათ შორის ციფრული ფორმით, მიიღოს მონაწილეობა სამოქალაქო, საზოგადოებრივ და დემოკრატიულ ცხოვრებაში, რითაც უნდა მოხდეს ყველანაირი სოციალური, ეკონომიკური, გეოგრაფიული, ტექნოლოგიური და კულტურული წინააღმდეგობების დაძლევა და ხელი შეეწყოს აღნიშნული უფლების ქმედითი სახით განხორციელებას კონკრეტული ნაბიჯების საშუალებით.

საზოგადოების ვალდებულებას წარმოადგენს ციფრული კულტურის გავრცელების უზრუნველყოფა, რითაც მის თითოეულ წევრს საშუალებას აძლევს გამოიყენოს ციფრული შესაძლებლობები სოციალური სოლიდარობის აქტივობების მეშვეობით, ეხმარება ჩამორჩენილებს ციფრული მოქალაქეობის საშუალებებთან დაკავშირებული უპირატესობების გაგებაში და ზოგადად, ციფრულ ეკოსისტემაში უფრო გაცნობიერებულად, უსაფრთხოდ და მდგრად ფორმებში ცხოვრებაში.

3. ციფრული სფეროს ეთიკური, ადამიანური და ანტიდისკრიმინაციული გამოვლინებები

ციფრული ტექნოლოგიები შეიძლება გახდეს სივრცე თანასწორობისა და საზოგადოებისა და პიროვნებების განვითარებისათვის.

საჯარო და კერძო სფეროები განაპირობებენ ყოველი სოციალური, ეკონომიკური, გეოგრაფიული, ტექნოლოგიური და კულტურული წინააღმდეგობის გადალახვას, რომელსაც შეუძლია

ყველა საჯარო, თუ კერძო სფეროს ციფრული მომსახურება ხელმისაწვდომი და გამოსადეგი უნდა იყოს რაიმე სახის დისკრიმინაციის გარეშე.

ციფრული საზოგადოება ინკლუზიური, ყველა მოქალაქისათვის ხელმისაწვდომი უნდა იყოს, ყოველგვარი დისკრიმინაციისა, თუ განსხვავებების რაიმე სოციალური, ეკონომიკური, გეოგრაფიული, ტექნოლოგიური, თუ კულტურული ფორმის გარეშე.

სახელმწიფო და კერძო სექტორი აყალიბებენ, ავითარებენ და წარმოადგენენ საკუთარ მომსახურებას და თავის შიდა ორგანიზაციულ სტრუქტურასა და პროცესებს ცვლიან ადამიანზე ორიენტირებული ხედვის მიხედვით, მიისწრაფვიან რა ტექნოლოგიისა და ბიუროკრატიის გამარტივებას, რათა თავიდან იქნეს აცილებული ხარჯები და უპირატესობა მიენიჭოს ყველა იმ გადაწყვეტილებას, რომლებიც პროგნოზირებადია და დადებითად მოქმედებს მოქალაქეებსა და კომპანიებზე.

ის მომსახურებები, ქცევები და პროცესები, რომლებიც ხელს უშლიან მოქალაქეთა საჭიროებების დაკმაყოფილებას და საყოველთაო უფლებების დაცვას, უნდა აიკრძალოს როგორც საჯარო, ასევე კერძო სფეროში.

წყარო

დატოვე კომენტარი